نظامی گنجوی و اقدامات ضد ایرانی دولت باکو...

به قلم :   parse        19 / 6 / 1392   

متاسفانه همانطور که آگاهید کتیبه های پارسی از آرامگاه نظامی توسط دولت جمهوری آذربایجان حذف شده

گاهی وقت ها باید به وقاحت و بی شرمی بعضی از دولت ها افسوس خورد

دولتی که زمان پیدایش آن و عاملیت آن توسط شوروی بوده هم اکنون بر آن است تا تاریخ کشوری با تمدن هفت هزارساله را نادیده گرفته و به نام خود ثبت کرده و  با پوسخندی مردم ایران را به تمسخر گرفته وبیان کند که :

گاهی  بازدید کنندگان با دیدن شعرهای پارسی آرامگاه و موزه نظامی گنجوی گمان می‌کنند که نظامی گنجوی شاعری پارسی‌گوی بوده است!!!!!

بیشرمی تا چه حد؟

در حالیکه نظامی گنجوی حتی یک بیت به غیر زبان فارسی ندارد

فردوسی : 

نهان گشت آیین فرزانگان پراکنده شد کام دیوانگان

هنر خوار شد جادویی ارجمند نهان راستی آشکارا گزند

مگر همین شاعر (نظامی) نبود که می گفت :

همه عالم تن است و ایـران دل
نیست گوینده زین قیاس خجل
چون که ایـران دل زمین باشد
دل زتن به بود ، یقین باشد

 

فرهنگ غنی فارسی همیشه همچون خاری در چشم دشمنان ایران خواهد بود

ندانی که ایران نشست من است

جهان سر به سر ،به زیر دست من است

بگویید این جمله در گوش باد

چو ایران نباشد تن من مباد

 

کتیبه های حذف شده از مقبره نظامی

کتیبه های اضافه شده به مقبره نظامی

بیانیه پارسیان دژ در مورد حذف کتیبه های پارسی از آرامگاه نظامی

حذف کتیبه های پارسی از آرامگاه نظامی


تلاش جمهوری جعلی باکو برای تصاحب نام شاعر ایرانی با انتشار اسکناس منقش به تصویر وی

به قلم :   parse        31 / 5 / 1392   
به گزارش خبرگزاری تسنیم : منابع غیر رسمی از انتشار اسکناس های جدید در جمهوری  جعلی آذربایجان از ابتدای سال 2014 خبر دادند و اعلام کردند یکی از این اسکناس ها  منقش به تصویر شاعر پر آوازه ی ایرانی , نظامی گنجوی خواهد بود .
بر اسس این گزارش  ها قرار است اسکناس های پنج مناتی منقش به تصویر شاعر پر آوازه ی ایرانی نظامی گنجوی شود که مدعی تعلق این شاعر ایرانی به خود است و این کار به نوعی در راستای تصاحب نام این شاعر پارسی گو انجام می گیرد  .
قبل از این نیز برخی از اسکناس های این کشور با نام نظامی گنجوی منتشر شده است .بر اساس اسناد و مدارک تاریخی نظامی گنجوی یک شاعر ایرانی است . 

سیروس آشموف، محقق آذربایجانی در این باره گفت، منطقه آرانا و شیروانا که در سال 1918 جمهوری آذربایجان در آن تاسیس شد، قبلا بخشی از خاک ایران ...
 
جمهوری جعلی باکوی آذربایجان ایران شمالیست

برچسب‌ها پارسه: نظامی گنجوی, جمهوری جعلی اذربایجان, ایران شمالی,

قهرمانان بی ادعا

به قلم :   parse        16 / 5 / 1392   

http://media.isna.ir/content/news_14.jpg/4

در این هیاهوهای بسکتبال و فوتبال و والیبال قهرمانان دیگری هم بودند که افتخارات فراوانی را در عرصه ی علم و دانش برای ایران کسب کردند.

حاصل حضور دانش آموزان ایرانی در شش المپیاد علمی جهانی امسال، کسب 12 نشان طلا،  15 نشان نقره و 7 نشان برنز بود که جمعا :  بهترین نتیجه در تاریخ حضور 27 ساله ایران در رقابت‌های بین المللی المپیادهای علمی محسوب می‌شود.

 


برچسب‌ها پارسه: المپیاد, مقام دوم جهان, المپیاد جهانی,

امارات کشورک تو فقط 37 سال سن داری آرام بگیر!

به قلم :   parse        6 / 5 / 1392   

مسئولان ورزشی امارات هم تحت تاثير توهم های مقام هاي كشورهاي حاشيه خليج فارس ، اينبار ليگ فوتبال حرفه ای خود را به نام تحريف شده خليج.ع.ر.ب.ي تغيير دادند.

 

*شماها حوض هم زیادیتونه خلیج می خواهید چیکار *

 

*****

*تمرین خوب خلعتبری با عجمان*

«محمدرضا خلعتبری پس از کش‌وقوس‌های زیاد سرانجام به امارات رفت و در نخستین تمرین تیم جدیدش، عجمان شرکت کرد.

 

«بر اساس عرفی که در بیشتر لیگ‌های دنیا وجود دارد، باید لوگوی لیگ کشورها روی آستین پیراهن بازیکنان حک شود و چه اتفاق بدی خواهد بود، نقش بستن نام جعلی خلیج ع.ر.ب.ی بر روی لباس یک بازیکن ایرانی و ملی‌پوش.

«عاقبت قضاوت عجولانه همینه دیگه !!!  مگه لیگ ایران چش بود ! مگه نکونام پشنهاد نداشت . مگه کریمی پیشنهاد میلیاردی نداشتند.!؟

« پاینده و پیروز باد ایرانی جاویدان ایران »


برچسب‌ها پارسه: شاخاب پارس, شاخاب, تا ابد پارس, ایران پیروز,

تظاهرات کردهای سوریه که به آیین زرتشت و فرهنگ ملی خویش باور دارند

به قلم :   parse        8 / 4 / 1392   

World Zoroastrian Council

 صحنه ای از تظاهرات کردهای سوریه که به آیین زرتشت و فرهنگ ملی خویش باور دارند

هدف تمام فعالیتهای سیاسی و دینی باید خوشبختی جامعه و ایجاد صلح و امنیت باشد تنها دینی که می تواند این هدف را به ثمر برساند، رضایت مردم را جلب کند و از تنشهای اجتماعی پیش گیری کند آیین زرتشت است.

 

پیروی از اصول خردمندی ، آزاد اندیشی، گزینش بر اساس راستی و درستی، جدایی دین از دولت و سیاست و احترام به شخصیت انسانی از آموزشهای دین زرتشت است.
مبارزه با نادانی وتوجه به نیازمندی همنوعان از فرایض و دربایست های دینی است،  آیین زرتشت تنها آیینی است که دارای یک پایگاه فکری و فلسفی است، فلسفه خرد گرایی که با پیشرفت دانش بشری هماهنگی دارد. هیچ دستور خرافی و غیر منطقی در آن دیده نمی شود. پذیرش آن تحمیلی نیست و باید از روی بررسی و مقایسه آن با سایر مکتبهای فلسفی و دینی، با میل و رضایت شخصی انتخاب شود. این آیین که باعث خوشبختی، صلح ، سازندگی همراه با شادی و امید واری است پایه اصلی فرهنگ ایرانی است، فرهنگی که طی هزاران سال توانسته است از میدان مبارزه با حوادث خرد کننده تاریخی و دشمنی های اهریمنی زنده و پیروز بدرآید.
فرهنگ ایرانی در قلب مردم و تیره هایی که روزی زیر یک پرچم زندگی می کردند هنوز و همیشه پایدار است، این همبستگی بدور از مرزهای سیاسی که غالبا مصنوعی و ساختگی است بزرگترین نیروی اجتماعی بر ضد آشفتگی ، حق کشی ، زور و تبعیض است . مردم کرد که پایه گذارامپراتوری با عظمت ماد و پارس بوده اند و سایر تیره های آریایی در آسیای مرکزی و از رود اندوس تا کرانه های مدیترانه زندگی می کنند، به این فرهنگ پربار باور دارند. بدون کشمکشهای سیاسی و بدور از توطئه ها و دسته بندی های حرفه ای باید مردمی که به این آیین تعلق دارند با همکاری و تشریک مساعی بتوانند در گسترش آموزشهای اخلاقی و فلسفی زرتشت در سطح وسیعتر کوشش کنند.

 

 

« جاوید ایران و ایرانی جاویدان کوروش بزرگ»

بن مایع (منبع): انجمن زرتشتیان ایران


برچسب‌ها پارسه: تصویر, تظاهرات, کردهای, سوریه, آیین زرتشت, فرهنگ ملی, ,

قسمت دوم فیلم ضد ایرانی 300 رونمایی شد و ما نیز هم چنان خوابیم.

به قلم :   parse        16 / 3 / 1392   

« فیلم 300 ( قیام یک امپراطوری )

« خوب به تصاویر نگاه کنید ساخت فیلم 300 قسمت دوم تا سال دیگه قراره اکران شه نمی دونم آخه این کمپانیه بی همه چیز صهیونیستی چرا به فکر ساخت فیلم ها ی تاریخی اونم ایرانی افتاده سکوت هر ایرانی در مقابل این فیلم مهر تاییدی خواهد بود برای ساخت قسمت سوم این فیلم دروغین»

هالیوود شمشیرش را برای ایران از رو بسته است / اکران قسمت دوم فیلم “۳۰۰ “. لوگوی جدید قسمت دوم فیلم ۳۰۰ توسط صفحه فیسبوک این فیلم منتشر شد. قسمت اول این فیلم ضد ایرانی سال ۲۰۰۷ اکران شد و با تحریف تاریخ خشم ایرانیان را برانگیخت.کمپانی وارنر بروس قصد دارد قسمت دوم این فیلم را سال ۲۰۱۳ روی پرده ببرد. این فیلم در ابتدا قرار بود با عنوان “۳۰۰″: نبرد درمنه با نبرد ارتمیس (آرتمیس: ملکه هالیکارناس در کاریا و یکی از فرماندهان زن ناو دریایی حکومت خشایار شاه می‌باشد) اکران شود اما بعد نام آن به “۳۰۰: ظهور یک امپراطوری” تغییر کرد.

همچنان “رودریگو سانتورو”، “اوا گرین” و “سالیوان استاپلتون” در این قسمت حضور خواهند داشت. این فیلم براساس کتابهای مصور “Xeres” به معنای “خشایار” نوشته “فرانک میلر” ساخته می‌شود.این قسمت فیلم ۳۰۰ توسط “نوام مورو” کارگردان صهیونیستی فیلم “انسانهای هوشمند” می‌باشد که تمرکز خود را بر کاراکتر “رودریگو سانتورو” یعنی “خشایار” قرار داده است. “رودریگو سانتورو” در مصاحبه‌ای گفت: “در این قسمت هم نبردهایی مانند نبردهای قسمت اول خواهید دید ، اما اینبار با چشم اندازی متفاوت”.این فیلم نبرد بین ایران و یونان در زمان خشایار شاه فرزند داریوش بزرگ و اتوسا (دختر کوروش بزرگ) را به تصویر می‌کشد.

« جاوید ایران و ایرانی جاویدان کوروش بزرگ »

در ادامه تصاویری از قسمت های این فیلم

بن مایع (منبع) : خبرگزاری فارس دیدبان

 


برچسب‌ها پارسه: تصویر, فیلم, ضد ایرانی, 300, پارسه, ایران من,
در ادامه جستار

صفحه قبل 1 صفحه بعد